user online | Hits | Your Ip adress:
| Your Browse: |

Saturday 25 August 2012

Home » » Lilin Pada Mee Segera dan Cara Mengatasinya

Lilin Pada Mee Segera dan Cara Mengatasinya

Makanan mee segera sentiasa menjadi pilihan utama oleh semua golongan terutamanya golongan pelajar sekolah dan universiti. Namun tahukah kita bahawa terdapat cara untuk mengatasi lilin pada mee segera tersebut.

Tahukah anda mee segera yang anda makan dilapisi lilin (wax) bagi menghalangnya melekat dan nampak lebih cantik semasa anda memasaknya.

Tubuh kita pula memerlukan 4-5 hari untuk mengeluarkannya dari sistem pencernaan kita.
Jadi apa yang perlu anda lakukan untuk mengurang risiko lilin di dalam mee segera yang anda makan? Jika anda terpaksa makan mee segera ikutilah langkah berikut:Masak mee segera dalam periuk.

  1. Bila sudah masak, toskan air bagi membuang kandungan lilin. Bilas dengan air biasa bagi memastikan baki lilin betul-betul hilang.
  2. Masukkan mee tadi ke dalam bekas yang mengandungi air panas sebelum memasukkan bahan perasa yang disediakan.

Makan seperti biasa.Apa pun nasihat dari saya yang juga seorang penggemar mee segera, eloklah kurangkan kebiasaan memakan mee segera terutama bagi mereka yang masih bersekolah.

 - Memang makanan mee segera tidak dapat dipisahkan terutamanya golongan bujang seperti pelajar sekolah dan universiti. Itulah makanan segera yang paling cepat disediakan. Namun sememangnya amalan pemakanan makanan segera patut dielakkan ataupun dikurangkan kerana teryata kandungan bahan tersebut boleh mendatangkan masalah kepada tubuh badan kita.

Link To lamankongsi.com


Share this story :

0 comments: